fbpx

JAWLINER 2.0 - INSTRUCTIES

1. Begin de workout

Pak de JAWLINER 2.0, was ze met warm water en plaats ze op de kiezen: begin met één op de rechterzijde. Zorg er voor ze tussen de laatste twee tanden te plaatsen, en te kauwen op de ruwe en ronde kant.

– Wees voorzichtig en kauw niet met de voor- en hoektanden, om beschadiging van de JAWLINER 2.0 te voorkomen.

 

2. KAUW LANGZAAM

Kauw langzaam maximaal en houd 1 seconde vast. Herhaal deze oefening tot uw kaakspieren moe worden. Dit zou circa 1 minuut moeten duren.

 

3. KAUW SNEL

Kauw nog één minuut snel maar op een gecontroleerde manier.

 

4. VERWISSEL VAN KANT

Verwissel nu de kant en plaats uw JAWLINER 2.0 aan de linker kant. Herhaal de oefeningen zoals u die net gedaan heeft. 1 minuut langzaam en 1 minuut snel kauwen.

 

5. NEEM DE TWEEDE JAWLINER

Neem een korte pauze van circa 2 minuten. Relax. Voel je kaakspieren – ze zijn flink bezig! – Plaats nu beide JAWLINER op beide kanten.

 

 

6. KAUW LANGZAAM

Zoals u hiervoor gedaan heeft, kauw langzaam en houd vast. Maak alleen gecontroleerde op en neer bewegingen – dit is erg belangrijk. U zult merken dat het zwaarder is met twee JAWLINER 2.0 te kauwen. Herhaal deze oefening zo lang u zeker bent van een goede uitvoering. (circa 10-20 herhalingen). 

 

7. KAUW SNEL

Herhaal het snelle kauwen in een gelijkwaardig gecontroleerde op en neer beweging.

 

8. VOEL HET VERSCHIL

Kijk in de spiegel en zie het verschil. Je kunt je kaakspieren bijna zien groeien. Herhaal deze zware workout en je zult een flink sterke en getrainde kaaklijn hebben – sneller dan je denkt!
– Doe niet meer dan 5-10 minuten intensieve kaakoefeningen elke tweede dag! Om de dag dus.
– Wees voorzichtig niet te kauwen op de voor- en hoektanden, om schade van de JAWLINER 2.0 te voorkomen.

Inspiratie

“Alle progressie vindt buiten de comfortzone plaats”

- Michael John Bobak